måndag 23 november 2009

Sveriges Ingenjörers Fullmäktige

Deltar för tillfället på Sveriges Ingenjörers fullmäktige ute på Djurö. Det har varit många intressanta diskussioner och jag har fått gehör för två av tre motioner som jag skickat in, så man får väl vara nöjd.

Har precis lyssnat på en intressant föreläsning om sociala medier och även om jag har flera bloggar och använder såväl Facebok som LinkedIn, så insåg jag att det nog är dags att anamma några saker till. Har precis skapat ett konto på Twitter och lagt ut min första tweet. Är även sugen på att testa att använda Bambuser och YouTube för att vi inom Sveriges Ingenjörers distrikverksamhet i Uppsala län ska kunna få fler medlemmar att ta del av de seminarier som vi anordnar.

Internet-teknologierna blir allt viktigare som som kommunikationsmedier och vikten av ett fritt internet framstår som en av de viktigaste frågorna som vi har framför oss. Tyvärr är det nog så att inte tillräckligt många av våra beslutsfattare har förstått och anammat den nya tekniken. Hoppas i alla fall att dagens föreläsning om sociala medier har fått fler inom Sveriges Ingenjörer att vakna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar